Figures d’equilibri en grup amb acompanyament musical

Per a les darreres sessions d’aquest primer trimestre, tots els grups han de dissenyar i representar una activitat d’expressió corporal anomenada acrosport (o acrogimnàstica). Es tracta de l’execució de figures d’equilibri en grup amb acompanyament musical.

La majoria de les habilitats gimnàstiques que podeu fer servir (tombarelles, pi, vertical, figures d’equilibri per grups de 2 o 3 persones) són senzilles i les podreu entrenar a classe sota la supervisió dels vostres professors. N’hi ha de molt variades, com podeu veure en aquest vídeos extrets de Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=_ZJeXzJ352k&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=o4QthUlh7jI

http://www.youtube.com/watch?v=__C4pNMAmwE&feature=related

Si no teniu massa clar què és allò que volem que feu, aquí teniu tres exemples. N’hi ha moltíssims a Internet (feu servir qualsevol cercador i una paraula clau com ara acrogimnasia o acrosport):

http://www.youtube.com/watch?v=b4Nn_TMZpC4

http://www.youtube.com/watch?v=bnHqp-uPC7c

http://www.youtube.com/watch?v=qGajUbJFaKQ

http://www.youtube.com/watch?v=Cf3-AALPdUI&feature=related

L’acroport també té una vessant de competició (n’hi ha, fins i tot, campionats del món).  Aquí pots trobar exhibicions que et deixaran bocabadat.

http://www.youtube.com/watch?v=7Q082F_GdpA

 

Quines són les tasques que heu de dur a terme?

Aquesta és una relació de totes les tasques que haureu de dur a terme per tal d’aconseguir l’objectiu d’exposar amb èxit la vostra coreografia gimnàstica:

1. Formar el vostre grup d’acrosport, d’entre 5 i 9 persones. Si hi ha persones sense grup, el professor els assignarà un.

2. Fer una recerca de les possible figures que podeu incloure en la vostra representació.

3. Triar la música amb la que acompanyareu l’exhibició gimnàstica.

4. Acordar la seqüència en què realitzareu les diferents figures.

5. Lliurar al vostre professor un projecte de la vostra coreografia. El vostre professor us facilitarà el model que heu d’emplenar. També te’l pots descarregar clicant aquí .

6. Practicar  les diferents figures i la  connexió entre elles.

7. Sincronitzar les figures amb la música triada.

8. Avaluar els companys d’altres grups.

 

L’avaluació

L’avaluació tindrà en compte:

  • La feina duta a terme per cada grup: projecte, treball individual i en grup a l’aula, col·laboració amb la resta de companys, etc.
  • La naturalesa de la representació (originalitat, complexitat de les figures, sincronització amb la música, expressivitat en la utilització de connectors entre les diferents figures, etc.)
  • L’opinió d’altres grups expressa en forma d’una puntuació. Cada grup puntuarà la representació dels altres grups fent servir els mateixos criteris que el professorat.

 

Allò que cal tenir en compte

  • Aquesta és una activitat en equip en la que tothom hi té cabuda. Només cal que sigueu capaços de treure el màxim profit a les aportacions que pot fer cada company o companya.
  • L’aprenentatge d’algunes figures bàsiques i l’execució de certes construccions exigeix de molta cura doncs us podeu fer mal. Cal seguir amb especial atenció les indicacions que us donin els vostres professors.
  • Una part important de la preparació de la vostra representació l’heu de fer fora de les classes d’Educació Física.
  • Cal que sigueu originals a l’hora d’utilitzar el moviment entre figura i figura.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s


A %d bloguers els agrada això: